Un copa de vino




Argentina är ett stort vinland. Och det lär vara världens största producent av ekologiska viner. Jag har senaste året hittat ett alldeles utmärkt vin på bolaget som är prisvärt. Ecologica, som finns både i flaska och bag-in-box. Ett gott vardagsvin om man luftar det en stund innan man dricker.
I helgen skruvade jag korken av en flaska La Mascota som Palumba vänligen lämnat kvar efter en pokerkväll. Det var riktigt, riktigt gott. Och det kan jag rekommendera varmt.

Annars minns man mest Mendoza Tinto från gymnasietiden som man köpte om det obligatoriska Algerie (6,25 kr flaskan) råkade vara slut. Inte riktigt jämförbart med dagens viner.

Självklart ska Mendoza och fler vindistrikt kartläggas närmare på plats.

Kommentarer
Postat av: Anonym

"Ecologica"?

Ja, det måste i så fall vara den billigaste ekologiska varan jag har sett - om det nu är sisådär 6,25 kr per flaska. Det är ju inte fel! :-D

2009-04-07 @ 19:44:19
Postat av: Inkan©

Det finns även ett rödvin som heter INCA (!) från Argentina. En favorit...och det är ganska gott.



Vilken resa du planerar med din son-det blir en upplevelse och jag hoppas ju att den kanske blir till en bok...sedan?



Lev väl,

Ink



Lycka till!

2009-04-09 @ 21:39:44
URL: http://blaafaagel.blogspot.com/
Postat av: Anonym

Jo, Ink, visst blir det en bok (minst...:-)

Och Inca är ett alldeles utmärkt vin, det har du rätt i.

Kram på dig!

2009-04-09 @ 22:04:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0