Full speta mot södra halvklotet




Nu är det bara en natt kvar i Sverige. I morgon lyfter vi från Kastrup 1815 och via London och Sao Paulo så landar vi senare i Buenos Aires, onsdag kl 0950 lokal tid, vilket om jag räknat rätt betyder 1450 svensk tid.

Dagen har ägnats åt sista finslipningarna, några dollar till hos Forex, och så det svåraste av allt - att säga hejdå till Silverpilen, min Kawasaki Vulcan som jag nu lämnar åt Johan och Gunilla som fodervärdar under tiden som jag är på södra halvklotet.
Hojen har gått som en klocka, varit såväl på Brittiska öarna som på autobahn i halv storm och piskande regn. Nu får den den omvårdnad som den behöver och får förhoppningsvis rulla ytterligare några mil i höst och i vår.

Vi får väl se om vi hyr en hoj i B.A. och ger oss ut i Che's däcksspår över Patagonien. Man vet aldrig!

Nästa gång jag skriver blir det från San Telmo, Buenos Aires, Argentina.


Kommentarer
Postat av: Inkan©

LYCKA TILL! Jag hoppas och önskar dig + sonen en fantastisk resa och en spännande tid i Argentina med omnejd.

Självklart måste du bara ta ett kort på Che's hem och skriva om hans hembygd utifrån hur du upplever det idag. Che var en av min ungdoms hjältar...



Sköt om dig och som sagt, skriv om äventyren:)

(jag är lite avundsjuk...bara lite...he,he)



Ink with a smile:)

2009-09-01 @ 15:18:57
URL: http://blaafaagel.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0