Cincuentaytres





Ibland är det riktigt häftigt att fylla år. Som idag.
Dagen inleddes med att jag kunde öppna brevet från Sverige jag fått i veckan. Lockande och pockande har kuvertet stått på parad under några dagar. Kolla bara hur underbart det är frankerat! Då får du ändå bara se en liten del av hela det fina kuvertet. Att det bara kommit fram och inte någon långfingrad filatelist lagt beslag på det är märkligt, men alla har väl insett innehållets värde.
Tack.

Jag har under dagen snart nått upp i 50 födelsedagshälsningar på Facebook. Alldeles otroligt roligt att höra av alla kära vänner.
Tack.

Jag flanerade i solen i Puerto Madero, slog mig ned på en restaurang med vita dukar för att fira min födelsedag med ett gott vin. Valde ett syrah, beställde en halvflaska och en flaska vatten.
Servitören kom med kniv och gaffel och vit linneservett. Men, jag ska inte äta, sade jag. Nej, nej, men lite bröd kan vi få bjuda på, sade han. Ja, tack. Sen kom brödet. Nybakta små bullar, fina och grova, och några grissini. Sedan kom han med en ostbricka med brie, mozzarella, hårdost och svarta oliver. Och då var jag tvungen att fråga:

Hm, hur visste du att jag fyller år idag?

Han blev jätteglad. Skorpion, sade han, det är jag med. Han fyllde år på onsdag, så jag gratulerade lite i förskott. Sen satt jag och njöt och plötsligt dyker fyra kypare upp, sjunger a capella och håller fram en tårtbit med ett ljus i. Dessutom överräcker de en liten kasse med en keps i, som present! Och som avslutning vill de bjuda på kaffe och nån specialefterrätt, som jag dock tackar nej till. Men ändå! Visst fick de mer dricks än normalt, men det var bara vinet o vattnet på notan! Tack.

Nu är det snart partaj hos Palle på taket med empanadas och vin. Vi ska ta med stolar och glas och mingla bland AA-piloter och nyazeeländare.

Och slutligen firar vi också Martín Palermo idag.

 

 

 

 


Kommentarer
Postat av: Linnea

verkar som om du har haft en superbra födelsedag! KRAM!

2009-11-08 @ 01:07:08
Postat av: Thomas Nydahl

STORT GRATTIS I EFTERHAND! kOM JUST HEM FRÅN FINLAND. VARM HAND, VÄNNEN THOMAS

2009-11-09 @ 00:18:00
URL: http://nydahlsoccident.blogspot.com/
Postat av: Tell

Ja det har jag haft, Linnea. Kram!

Tack Thomas! Roligt att det verkar ha gått bra i Finland. Nu tar jag Stormar och Vilopunkter med till Patagonien!

Vännen

Tell

2009-11-09 @ 02:21:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0