Broder Klas



Klas Björklund är yngre bror till Hjalmar som jag redan skrivit om. Klas är en pärla, en broder bland bröder. Alltid ett vänligt ord, alltid en glimt i ögat. Han tog med mig i pickupen, ja inte bara mig. Vi for iväg till Rio Uruguay för att njuta av vackra landskap, kolla på Brasilien och umgås. Det var jag och Klas, Rolf och dottern Fatima och hennes kompis Sabrina och pastor Flodell.
Klas är av yerba mate-odlarfamilj och har drivit secaderan Cuatro Caminos som numera tagits över av sonen. På söndagen bjöd han hem till chacran på asado. Det var fantastiskt gott.




Rio Uruguay i kvällsljus.


Kommentarer
Postat av: Mange B

Sikken härlig bild! Ett liiitet hus där och rätt sällskap och god mat, vilka kvällar :-D! Så fint!



Skön bild, den behövdes idag eftersom det är alldeles vitt på marken i Kristianstadsområdet!



Hepp hopp



Mange B

2009-10-14 @ 08:35:44
URL: http://www.lucifer.se
Postat av: Mats Håkansson

Hej

Jag har just pratat med Klas syster Myriam. Vi är släkt via min Mormor.

har talat med klas på telefon ett par gånger och även med Hjalmar.

Båda talar fantastisk bra svenska. Jag och min familj hoppas att vi

en dag innan de äldre försvinnerkan besöka Sydamerika.

Hälsningar från Mats

2010-10-16 @ 19:18:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0