I Comunidad Ka'awy poty

Hemkommen från urskogen i Provincia Misiones gäller det att sortera intrycken, kolla in bilderna och försöka fatta vad jag har varit med om. Det är inte lätt, varken det ena eller det andra. Jag glömde naturligtvis laddaren till kameran och batteriet gav upp efter några dagar. Jag fick ta till dvd-kameran istället och köra omväxlande stillbilder, omväxlande film.
Ett av äventyret var besöket i guaraníbyn Ka'awy Poty där jag fick träffa hövdingen Cordeliano Duarte och hans familj, på bilden hustru och farmor.
Namnet Duarte - känns det igen?
Yes, alldeles riktigt. Evita Perón Duarte besökte en gång byn, förfasades över att indianerna inte hade något efternamn och bjöd frikostigt på sitt! Därför heter familjen i byn Duarte i efternamn. Det är egentligen en fantastisk historia.
Farmors korg köpte jag och fick blöta kindpussar i växel...



Kommentarer
Postat av: Tinna

Låter som ni har fullt upp o kul!! Jag söker efter flera bilder ifrån besöket i Urskogen, var hittar jag dessa? Ha det så bra o lev loppan här är allt som VANLIGT. Kram Tinna

2009-10-11 @ 13:11:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0