Kling och Klang i bakvattnet

Framkommen till Oberá i Provincia Misiones, provincia impresiones. En liten fin stad, som ligger på kullar i det böljande gröna landskapet med den röda jorden. Så nära urskogen, la selva, man kan komma i Argentina, på en liten landtunga som skär in mellan Brasilien och Paraguay.
Oberá är ju känt i Sverige för den lilla spillra av svenskättlingar som bor här. Jag ska träffa några av dem, hade jag tänkt.
Men det finns annat att skriva hem om.
Under siestan satt jag och studerade den här unge trafikpolisen som jag omedelbart utser till Sydamerikas absolut artigaste och vänligaste polisman. Ett bländvitt leende som aldrig gav sig, tummen upp åt bilisterna som släpptes fram och vänliga ord till fotgängarna, om han inte till och med tog dem i hand.
Hur var det Björn Afzelius sjöng sedan han hade varit på Kuba:
"Jag tänker på hur vi har det därhemma..."


Kommentarer
Postat av: Mange B

Tjo!Ser fram mot kommande läsning här på din blogg! Kan man inte åka dit och känna värmen, ja då får man läsa här och föreställa sig ;-)!



Ha en bra tid där nere!



Magnus Bauer

2009-10-04 @ 18:08:32
URL: http://www.lucifer.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0