Sakta lägger båten ut från land

Ibland är det bara så. Man fattar trögt. Har här inte riktigt samma informationsflöde av nyheter som man får i sig hemma utan att egentligen söka informationen. Delvis beroende på att man inte bryr sig, delvis på språkligt handikapp. Till exempel hade jag vetat att argentinaren Juan Martin del Potro vann US Open i tennis för nån vecka sen om jag hade varit i Sverige och kippat efter luft bland löpsedlar och nyhetssändningar. Här har det gått mig obemärkt förbi. Och först idag fattar jag att det var han som hedrades på La Bombonera innan matchen i söndags. Det var US Open-vinnaren som travade runt arenan med lite pressfolk i hasorna, sparkade ut fotbollar till publiken och tog emot folkets jubel. Tenniskungen i blågul Bocatröja i mitten på en suddig bild...




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0