Tango Jalousie

Då var debuten avklarad i Mayas tangostudio i övre Palermo. Det gick över förväntan. Likt en bogserbåt med motorkrångel lotsade jag damerna stegvis över dansgolvet. Oftast tyvärr i en alltför rak linje vilket innebar vissa kollisionsrisker med de andra paren. Det var jag, en distingerad argentinsk gentleman, en sjöblöt medelålders dam som likt en störtbombare siktade in sig på mig så snart det var partnerbyte, det var en kanadensisk vandrande pinne vars midja var så smal att jag fick lägga armen två varv runt den för att få någorlunda fäste och så var det Pettson och Findus. Visst fick jag ett hum om grundstegen och en tio-tolv lektioner till så kanske jag till och med klarar att svänga försiktigt i hörnen på dansgolvet. Bäst lyckades jag då vi gick runt i en ring, tack-tack, tack-tack, i takt med musiken. Till och med baklänges fixade jag riktigt hyffsat.

Tangocharmören på bilden tillsammans med Findus då jag placerat Pettson bakom kameran.




Kommentarer
Postat av: Anja

ÅH PAPPI!!!



Har inte lärt mig att föra över mina bilder från mobilen via bluetooth ännu...ska väl blogga lite från min gamla dator istället kanske..



Du skriver så himla roligt!!! Höll på att skratta ihjäl mig när jag läser om vandrade pinnen och Pettsson & Findus =)

2009-09-18 @ 20:03:34
URL: http://anjamaria.blogg.se/
Postat av: Thomas Nydahl

Vilken ljuvlig bild Tell - du strålar av liv och glädje. Var nu bara rädda om er när ni går på fotboll så ni inte hamnar i kärleksfulla supporterslagsmål.

Varm hälsning från en mindre dansant herre i K-stad!

2009-09-19 @ 14:38:59
URL: http://nydahlsoccident.blogspot.com/
Postat av: Tinna Persson

Va kul det ser ut och det verkar ju som det funkade rätt bra. Starkt jobbat det är riktigt svårt det där.

/ Tinna

2009-09-20 @ 19:49:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0