Bildgåta

Nu vill jag ha lite förslag från läsekretsen. Kan ni lista ut vad det här är för någonting som jag har fotograferat? Kreativa svar kommer att belönas med glada utrop - och en vinnare kommer att dras som jag sätter upp på listan för ett gratisex av min bok om svenska spår i Argentina.
Belöningen dröjer emellertid eftersom boken bara är halvklar, förlag inte kontaktat, och utgivningsdatum således någon gång i framtiden. Men den som väntar på något gott...

Så vad är det här? Endast svar i bloggens kommentarsfunktion beaktas, och juryns utslag kan heller inte överklagas. Det behöver heller inte vara det mest korrekta svaret som utses till vinnare. Fantasi och kreativitet är ledord. Tävlingen stänger då boken om Argentina får sitt utgivningsdatum utsatt.




Kommentarer
Postat av: Henke B

Det måste vara Clas Christian Olrogs berömda fågeltork. När han under de kalla vintermånaderna hängde på stränderna i Mar del Plata på spaning efter nya fågelarter stötte han titt som tätt på blöta, trötta fågelstackare som nästan drunknat i stormvågorna. Då tog han dem till sitt laboratorium på Calle Albinsson och torkade dem i den ugnsliknande fågeltorken vi ser på bilden. Förkortningen HL som syns på den vita skylten antyder att det i just detta fall kan vara en Henrici Lurendreyarus som torkas.

2010-04-02 @ 17:53:00
URL: http://bromansiba.blogspot.com
Postat av: tell

Oerhört nära Henke!

Du ligger bra till för slutsegern, inte bara på grund av den mördande konkurrensen...

2010-04-02 @ 21:31:29
Postat av: Bronson

Helt klart en kombinerad tvälkopp och askfat. I strålkastarljuset blir det poesi. Med musik till en film. Och fin bild.

2010-04-08 @ 12:15:39
URL: http://www.bluebird.se
Postat av: tell

Nu börjar toppstriden dra ihop sig, och juryn får gråa hår av alla förslag den måste ta ställning till.

Det här blir inte lätt...

2010-04-08 @ 15:02:15
Postat av: Sara

Jag trillade in på din blogg av en slump och fastnade diekt. Tänk att din son jobbade på samma ställe där min väninna jobbar nu. Tänk att vi bodde några kvarter ifrån varandra, tänk att vi bägge varit på utflykt med prästen Flodell och konsuln i Oberá. Världen är bra liten. Jag vet inte om det är försent att vara med i tävlingen men jag tror att det är en detalj av en tank där man jäser/förvarar vin. Det står 229 HL vilket skulle kunna vara kvantiteten vin som förvaras i tanken. Spännande. Angående din bok så skulle jag som svenska i Argentina gärna ha ett ex. När du vet mer om när den kommer ut samt vilka butiker den kommer att säljas i får du gärna säga till. Om du hinner och kommer ihåg vill säga. Ha det bra / Sara

2010-07-01 @ 06:48:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0