Vänner i poolen

Det lär vara en myt att fågelspindlarna - las tárantulas - ska vara farliga för människan. Men det känns ändå knepigt att gå till sängs samma kväll som man likviderat två stycken i köket, strax utanför sovrummet. En stod på köksgolvet och såg mig i ögonen, den uppfattade däremot aldrig att jag beväpnat mig med sopskyffeln. Den andre satt på väggen och mötte kvasten.
På tre år hade min värd, Roffe, sett en enda tarantel i Oberá. Det här dygnet hade vi besök av tre stycken. Den tredje ägnade måndagsförmiddagen åt att guppa runt i poolen. Den räddades till land, där den mötte sitt öde. Det måste vara en hanne, för den har inte rakat benen...

Samma eftermiddag kom regnstormen in över Misiones. Det regnar fortfarande.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0