Fyrens helg

Det har varit fyrens helg, den gångna helgen, och fast vi underlåtit att åka ut till Vinga, så visar det sig att jag i mitt ständigt växande bildarkiv har ganska så många fyrar på bild. Vad är det som gör att man fotograferar en fyr då man kommer åt?

Ett urval fyrar:



Punta del Este, Uruguay



Stora Karlsö



Smygehuk



Beach Head, England



Bönan



Den här sista har jag faktiskt ingen aning om. Det är en gammal bild, och jag har totalt tappat minnet.
Vilken fyr är det? Vet du så skriv en kommentar!


Kommentarer
Postat av: Thomas Nydahl

Tell, din kärlek till fyrar förstår jag. Kan inte se mig mätt på dina fina bilder. Hade jag haft möjlighet hade jag bosatt mig på Ölands södra udde bara för att varje morgon få spana in fyren. Kanske rentav ta över gamle fyrvaktarens bostad? Han är gammal och skraltig men har fortfarande en röst som skrämmer bort sälar - en svordom blandas med ett leende. Aj, om man vore född på en ö.

2010-08-23 @ 13:04:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0