Pippi på fåglar 3

Ja, jag vet - nu börjar det här likna ornotolgispalten. Men det bryr jag mig inte om. Jag köpte boken "100 aves Argentinas" på El Ateneo häromdagen och så smått kan jag börja bestämma arterna jag studerar.
Gårdagens ridtur innebar att jag hade ett par timmar att slå ihjäl i "Parque Provincial Pereyra Iraola" där ridanläggningen fanns. Ett mer än 10.000 hektar stort område, en unik biosfär och en del av den subtropiska djungeln. Områden sägs bestå av mer än 130 olika trädarter, varav ett träd är unikt i Sydamerika, och kallas Kristallträdet.
Dessutom räknar man med omkring 200 olika fågelarter här.

Tre nya blev det för mig. En Tordo Renegrido (den svarta), en Pirincho (den rufsiga) och så hackspetten, Carpintero Real.

Klicka på dem så blir de större.


   


Kommentarer
Postat av: L

man ska inte kommentera andras felstavning när man själv ej kan sätta bokstäverna rätt...ornitologi har i alla fall jag alltid sagt! ;)

2010-01-24 @ 04:28:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0