Ett år med blogg

Det är ettårsjubileum för bloggen. Jag startade den 1 mars 2009, med förberedelserna inför resan till Argentina. Ett halvår före avfärd. I dag den 2 mars är det exakt sex månader sedan jag och unge herr H landade på Ezeiza, Buenos Aires internationella flygplats.
Ett halvår fyllt av upplevelser och möten med människor.

Resor i Argentina, till Misionesprovinsen och de härliga svenskättlingarna där, till Córdoba och de vackra bergen och småstäderna kring stan, till Patagonien på valsafari och Andernas östliga sluttningar och till Rosario. Dessutom till Colonia, Punta del Este och Montevideo i Uruguay.

Vi har lärt känna Buenos Aires. Gått på marknaderna i San Telmo och Recoleta, sett fotboll på La Bombonera och El Monumental, dansat tango, häpnats över en halvmeterlång varan kila förbi på La Costanera, praktiskt taget mitt i stan, upplevt tropiska regn med översvämningar, stekande sol och en luftfuktighet som fått skjortan att bli klibbig utan ansträngning.

Det har blivit bättre än jag någonsin vågade hoppas på. Nu har jag två och en halv månad kvar. Planerar ännu en resa till Misiones och en utfärd till Mendoza, som jag hade hoppats kunna kombinera med en avstickare till Chile. Efter jordbävningen där vet jag inte riktigt hur möjligt det är.

Jag jobbar vidare på boken om svenska spår i Argentina. Och så här långt ser det riktigt bra ut. Men lejonparten av jobbet är kvar. Det är till att sätta fart.

Bilden är på San Martíns gravkor i katedralen vid Plaa del Mayo.



Kommentarer
Postat av: Sven Ohlsson

Grattis till ettåringen. Jag har en dryg månad till innan min blogg blir tonåring.



Jag är LITE avundsjuk på dig när jag går här och fryser.

2010-03-03 @ 10:01:42
URL: http://www.swl.nu/tycker
Postat av: Inkan

Grattis Tell- tiden går fort... det var ju helt nyss du reste med sonen till sommaren i Argentina.

Och det ska bli intressant att läsa det det som så småningom kommer i bokform. Jag har reserverat en plats i bokhyllan...



Kram till dig - jag är glad att du inte var i Chile.



Men å jag undrar så över Pablo Nerudas hem vid kusten- om det drabbades eller inte. Jag har några vackra bilder därifrån som en av mina käraste vänner tog vid besök där. Vi är båda älskare av Nerudas kraftfulla poesi. Kommer du dit så klappa på stenhuvudet vid stranden.

2010-03-03 @ 11:44:51
URL: http://blaafaagel.blogspot.com/
Postat av: Mange B

Mange B gratulerar han också. Kul att se att det är aktivitet i denna bloggen, det är inte alla som har det! Grattis igen och jag ser fram emot minst 1 år till!



Mange B

2010-03-03 @ 16:52:23
URL: http://www.mangeb.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0