Mat

Ärligt talat - mat intresserar mig inte tillräckligt mycket för att jag ska kunna njuta av det i text och bild, vilket numera är så vanligt i vår värld. Alla dessa kokböcker, matprogram i TV och kändiskockar som skruvar till det mer och mer.
Mat har blivit mode precis som så mycket annat.

Men jag har ätit gott under min tid i Sydamerika. Stora biffar, kotletter, grillade revben, påskalamm och mycket mera. Har till och med ätit buffé på en vegetarisk restaurang. Fisk har jag ätit. Och hemma har jag gjort min världsberömda köttfärssås, med en färs som inte går att hitta på ICA eller Konsum, men tyvärr inte lyckats hitta riktigt rätt med kryddorna.

Några bilder på tre höjdare.
Mariscotallriken med alla möjliga och några omöjliga (locon) skaldjur på en liten restaurang i Valparaísos hamnkvarter i Chile.
Fru Bromans Ägg Royale som var en fröjd för både öga och gom. Påskaftonsnjutning i Palermo.
Grillade kycklinghjärtan i Porto Lucena i Brasilien. Perfekt kryddade, härlig konsistens, doppades i skorpmjöl.








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0