Turistande

Alla som kommer till Buenos Aires undrar: vad ska vi se för någonting?  
Ja, fråga inte mig. Det finns hur mycket som helst som jag inte har hunnit se än på åtta månader. Men det finns ju en del rätt självklara turistmål. Dit alla tar sig förr eller senare.

Söndagsmarknaden i San Telmo. Jag var där så sent som i går. Marknaden utgår från Plaza Dorrego i San Telmo, och sträcker sig sedan längs hela calle Defensa, till Plaza de Mayo, med flera hundratals knallar. Allt från kohudar och schackspel till rent skräp. Längs calle Defensa och i kvarteren runt Plaza Dorrego finns också många antikhandlare, och inte att förglömma Mercado San Telmo.
På bilden två schackspelare på calle Defensa, innan turistströmmen kommit igång.


Recoleta. Naturligtvis kyrkogården med Evita Peróns grav, men också för restaurangerna runt omkring, och marknaden som hålls varje veckoslut. Här är det lite bättre kvalitet på hantverket än i San Telmo, men också högre priser.




Il camminito i Boca. Konstnärs- och bohemkvarter, som dock verkar vara lite mycket turistreservat för min smak.
Men visst, roligt att titta dit.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0