The Tango of Spanish (in Swedish) in Buenos Aires


Då kan jag lägga ytterligare en titel till mitt cv - översättare! I dag damp det ned ett litet paket från Tyskland, rekommenderat med en personlig avsändare i Frankfurt am Main. När jag fick den anonyma avin var jag övertygad om att det var en stämning. Då jag hämtat paketet och att det kom från Tyskland insåg jag att det måste vara en - bömb!

Jag fick ringa någon som kunde hålla mig i handen och mobilen redo och ringa polis och ambulans så snart det small, under tiden som jag försiktigt petade upp det vältejpade paketet.

Nu var det ingen bömb. Det var tio stycken dubbel-dvd'er "The Tango of Spanish in Buenos Aires". Och då mindes jag att min vän Paul Weiss, eremiten från Yosemite i Kalifornien - och 73-årig tanguero på milongorna i Buenos Aires, övertalade mig att göra den svenska textningen till en språkkurs i spanska som han och Demian Gawianski satt samman.
Det gjorde jag under en hektisk vecka i maj i fjol innan jag lämnade Palermo.

Nu är alltså resultatet här.
Är någon intresserad av att köpa in den här dvd-filmen för att lära sig lite robust spanska inför tangosemestern i Buenos Aires så är ni hjärtligt välkomna att höra av er.
Än har jag inte en susning om priset, men det ska vi väl kunna komma överens om. Lämpligt komplement till tangokursen på studieförbundet. Eller som en annorlunda del av språkundervisningen! Passa på!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0