Argentinaboken finns att köpa! NU

Du som frågat vad jag gjorde i Argentina. Nu kommer svaret.



Minns du dem?
Tangoparet som dansade in i loggan på min blogg från Plaza Dorrego i San Telmo, Buenos Aires, Argentina. Nu bleknar bilden av äventyren och då är det bra att ha något nedskrivet. Det har jag och jag vill gärna dela med mig. På 198 sidor flätar jag samman svenska emigrantöden med Argentinas vilda geografi och historia.

Den falske ingenjören som har fått ge titel till boken är bara en av dem. Du möter också arkitekten som ritade presidentpalatset, gauchon som blev kompis med diktatorn Perón, kommissarien som, kanske i alla fall, jagade Butch Cassidy och Sundance Kid i Anderna och svenska nazister som slog sig ned i svenskbygderna i nordost. Du möter Kikki från Trollhättan som är en tongivande tangoproducent och du får reda på varför inte Boca Juniors spelar i norska färgerna - som en norrman ville ha det till.

Du får också vara med då jag undkommer ett rån på Paseo Colón, blir beskjuten med tårgas på fotbollsmatch, går en match mot fågelspindlar och kindpussas med guaraníindianer...

Mer info här! Där också recensioner kommer att läggas in efterhand. Boken är så färsk att recensenterna fortfarande blåser på bokstäverna så att de ska torka...

Vill du köpa boken av mig kostar den 160 kronor inklusive frakt (inom Sverige) och moms. Du får ett signerat ex. och din beställning mailar du hit!
Vill du ha boken dedikerad glöm inte berätta till vem. Och glöm inte din adress. Faktura medföljer boken.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0