Till bokhyllan


Nu har jag surfat runt på antikvariat.net och shoppat loss. Hur ska jag hinna läsa allt? Jag kan ju inte ta med mig alla böcker till B.A. heller. Nåja. Följande blev utfallet:

Che - Björn Kumm. Tvungen att köpa trots att den är perifer i det hela.
Don Diego de la Cosas roman - Evert Taube.
Flyg till pampas - Evert Taube.
Följ med till framtidslandet - Martin Rogberg.
Erland Nordensköld, ett indianlif - Christer Lindberg.
Våren i Argentina- Poul Bjerre.
Skärvor från fyra världsdelar - Prins Wilhelm.
När jag var ung caballero - Inga-Britt Fredholm. Om Taube igen, så klart.

Den här boken "Brasilien-svenskarna" tillhör min svåger Christer vars mormor var en av de som emigrerade, men också en av de som åkte hem igen. Svenskarna som drog till Brasilien fortsatte till Misionesprovinsen i Argentina.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0