Pippi på fåglar

Jag är inte ornitolog, jag är inte egentligen särskilt intresserad av fåglar, tror jag. Jo, kanske. Jag känner samhörighet med fåglar på något märkligt sätt. Kanske är det deras förmåga att flyga fritt över land och hav, som lockar.
Och fåglar är vackra. I färger och former är de fulländat vackra.
Att fotografera fåglar är svårt. OK, gråsparvarna och pilfinkarna (så kallade pjoddar) hemma på Näsbychaussén, som jag blev god vän med, lät mig komma riktigt nära för att fotografera dem. Några åt ur min hand. Men annars är det alltid så att de lyfter när jag byter objektiv, och flyger alltid just precis så långt bort att det inte kan bli någon bra bild. Förbannar också min utrustning. Ett halvtaskigt 200 mm zoom är vad jag går runt på.

Hur som haver - jag gillar fåglar. Det har blivit några bilder hittills. Klicka på bilderna så blir de större. Och kan du hjälpa mig att identifiera dem, så är du välkommen. Jag vet inte mer än att de är vackra.




    

    

 


Kommentarer
Postat av: Jerrelind

Hej, jag överlämmnar dessa bilder

till din Mor.

Hon kann.MVH, Käte

2009-11-30 @ 14:30:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0