Att återvända/volver...


På måndag mellan klockan 1030 och 12oo så återvänder jag till Argentina. Till Buenos Aires, Misiones, Pampas, Patagonien och Anderna. Till Córdoba, Rosario, Mendoza och La Plata.
Till biffarna och vinet. Till servitörerna på Brunilda som bjöd på champagne då notan kom in, eller han på Posto Pizza som satte fram en Stella som vänte-öl inför hämtpizzan.
Till guanacos och kolibris, pingviner och kondorer. Till tangotöser och fotbollspågar. Till sol och värme, regnstorm och översvämning. Till skrotbilar och lyxbussar. Till politik och kultur.

Just nu känns mina nästan nio månader i Sydamerika avlägsna, men på måndag återvänder jag för en stund, då jag är gäst i "Förmiddag med Helen Persson" på Sveriges Radio P4 Kristianstad. Du kan lyssna direkt på 101,4 MHz om du finns i Skåne eller dess närhet, eller på webben om du finns i resten av världen: http://sverigesradio.se/kristianstad.

Måndag 7 juni 2010 kl 1030.




Kommentarer
Postat av: Henke B

Kul! Vi kommer såklart lyssna i BA!

2010-06-05 @ 05:01:47
URL: http://bromansiba.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0