Utnyttja din rösträtt!



Whisky Blues - kriminalromanen som jag har skrivit tillsammans med Börje Berglund kan med din hjälp få nytt liv. Boken börjar ta slut hos förlaget, men den kan komma att ges ut som ljudbok på Storytel. Just nu pågår en omröstning bland tio böcker där de två som samlar flest röster ges ut.

Du kan hjälpa till att göra Whisky Blues som ljudbok genom att gå in här och rösta. Storytel är ledande utgivare av ljudböcker i Sverige.

Röstningen pågår till mitten av augusti. Gör också din röst hörd! Tack för allt stöd.

Till Storytels sida!

Och här bjuder jag på ett litet stycke ur Whisky Blues:


   - Onkel?
   Oliver Campbell blev förvånad då han hörde att det var hans morbror som ringt upp honom. Samtidigt blev han glad över att han fick en möjlighet att tacka honom för att han gett honom chansen till jobbet i Pitlochry. Han visste att hans morbror hade vidsträckta kontakter och att det var via dem som Oliver hade fått det här drömjobbet.
   - Jo, jag har det bra. Jag trivs alldeles utmärkt, tack.
   Oliver nästan bockade där han stod i hallen med telefonluren i handen.
    Hans morbror tog till orda:
    - Oliver. Det finns en liten tjänst du skulle kunna göra mig och några av mina vänner. Har du hört talas om MacMillans Whisky Distillery i Pitlochry?
   - Jo, men självklart. Det är en av whiskyfabrikerna som finns här i stan. Men jag ska ärligen säga att jag känner bättre till ett annat, Edradour. Jag har till och med smakat deras maltwhisky. Fergus som jag bor hos, ja det var han som svarade då morbror ringde, han brukar bjuda mig på en whisky från Edradour på...
   Rösten i luren avbröt:
   - Nu är det MacMillan Distillery som jag och mina affärsbekanta är intresserade av. Inte Edradour. Lyssna nu noga på vad jag har att berätta.... (forts.)



Författaren och Whisky Blues vid Edradour i Pitlochry där en del av handlingen utspelar sig!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0