Läs en bok! Läs flera...

 
Författaren, journalisten, globetrottern med mera, Tord Wallström - som fick Stora Journalistpriset för sin bevakning av Biafrakriget då han jobbade på Arboga Tidning (!) - har en sida på internet som heter Läs en bok.
 
Här är länken!
 
Hos Läs en bok finns en rad e-böcker att ladda hem alldeles gratis. Det är ett strålande initiativ som borde rendera honom fler priser och utmärkelser.
Nu har Tord valt att publicera min reseberättelse från Ystad till Haparanda på Läs en bok. Du hittar den allra först i raden över böcker att ladda hem. Det är i sanning en brokig samling författare som Wallström har samlat under sina vingars beskydd. På bokstaven T hittar man förutom Tell också Tranströmer och Tolstoy... Fint sällskap man hamnat i må jag säga.
 
Eventuellt blir det så att Läs en bok också ger ut reseberättelsen som en rent fysiskt bok som man kan kränga in i den egna hyllan. Det blir i så fall först i vår.
 
Av Tords böcker har jag själv en handfull i min hylla. Hans Drömmen om en ö från Maldiverna, Vårt hus på Irland, Rastagänget om en resa till Jamaica med sonen, Bergen är våra enda vänner, om Kurdistan och så praktverket Svenska upptäckare, som jag haft mycket glädje av. Du kan läsa dem allihop på Läs en bok!
 
Jag rekommenderar alla ett besök på Läs en bok
.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0