Så kan det låta!

Som frilansande journalist måste man stå på många ben. De två man föds med räcker inte långt.

Ett av benen som jag jobbat en del med under senare år är ljudguider. Jagt har för Kristianstads Vattenrike och Kristianstads kommun gjort tre olika ljudguider. Det är en guide som berättar om olika nedslag längs Linnérundan och en inomhusguide för Naturum.

Jag har också gjort en stadsrundtur i Kristianstad med ett dussin nedslag på olika platser. Istället för bara torra redovisande faktaspäckade prator gör jag de olika avsnitten som små radioreportage, med intervjuer och ljudillustrationer.

Här är två exempel som du kan lyssna på:


 

 

 

Nu har jag dessutom fått uppdraget att göra en ljudguide på en stadstur i Åhus. Det ska bli mycket spännande, och du kommer att kunna höra den kommande sommar.

Här hittar du alla ljudfiler från Kristianstadsturen!

Är du intresserad av en offert på en ljudguide är du välkommen att höra av dig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0