Go'a gubbar

Med förra inlägget i åtanke - Jörgen Nash brev från Ivar Lo, så kan jag inte låta bli att visa en av mina bilder på just Jörgen Nash för er. Det är en härlig sommardag i hembygdsparken i Örkelljunga och Jörgen Nash ser ut att ha precis så roligt som man ska ha om man tillbeder Homo Ludens - den lekande människan. Nästa år är det tio år sedan Jörgen avled i en lunginflammation. Jag pratade med honom på telefon knappt en vecka innan han dog. Han hade precis badat och han frös så förbannat sade han. Men han lovade att leva tills han blev hundra år. För att klara den bedriften drack han minst en liter vin om dagen, påstod han.
Det är så här jag vill minnas honom med vinglaset i handen och kamrat på ljugarbänken - i det här fallet Helmer Lång, som skulle översätta havsfrumördarens memoarer till svenska från danska. Jag väntar än...
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0