Signerad och klar...

 
Än en gång kommer jag hem från en loppmarknad - den här gången i Svarte utanför Ystad - utan att ha gjort fyndet, alltså hittat en förstaupplaga av Fritiof Nilsson Piraten, signerad med en vänlig krumelur till Sten Broman eller något liknande.
 
Eller en signerad Strindberg, Chatwin, Proust, Simenon eller Balzac.
 
Jag har trots det en hel del signerade böcker, med eller utan dedikation, i mina bokhyllor och jag har signerat en hel del själv genom åren. Ibland har det blivit fel. Fel namn eller så har jag av någon anledning skrivit Grattis eller Lycka till eller något annat irrelevant i det uppjagade tillstånd man har befunnit sig. Så kan det gå.
 
Några roliga signeringar från hyllans värme:
 
 
 
Avdelning lakonisk signering - Johan Tell (den har han fått igen...!)
 

Avdelning konstnärlig signering - Jörgen Nash
 
 
Avdelning ambitiös signering (en hel akvarell!) - Jean Bolinder
 

Avdelning Bo får skylla sig själv som inte är där-signering - Lennart Kjellgren
 
 
Avdelning kompis-signering - Staffan Heimerson
 
 
Avdelning tår i ögat-signering - Walter Nilsson
 
 
Avdelning mycket lakonisk-signering - C J Charpentier
 

Avdelning pessimistisk signering - Klas Östergren
 

Avdelning aktuell signering - Mia Gröndahl
 

Avdelning glad signering - Ove Allansson
 
 
Avdelning tacksam signering - Henrik Valentin
 

Avdelning kreativ signering - Guillermo Martínez
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0