Pettson and Findus has left the building

Ja, då har våra grannar John och Carolyn, som jag behagat kalla för Pettson o Findus här i bloggen, dragit vidare. Han heter Peterson, är av obestämd skandinavisk härstamning, men de båda bor vanligen i Santa Fé, New Mexico. Nu far de vidare mot Uruguay, Colonia och Montevideo, och därefter via Bs As, söderut i Argentina, via Mendoza till Chile och sedan Lima i Perú innan de lagom till jul återvänder till USA.

Los Estados Unidos. Det är lite lustigt, då folk frågar var man bor, och man svarar Estados Unidos, och de tror att man är amerikan! Gatan här i San Telmo heter ju calle Estados Unidos.
Jäkla tur att inte någon galen taxichaufför satt av över pampas, genom regnskogen och upp över Panamakanalen och Centralamerika med oss i tron att vi är yankees. Man somnar i taxin efter en vild natt i Palermo Soho och vaknar nånstans på gränsen till Ecuador...
John och jag har spelat en del poker. Både Holdem och Omaha, och han lyckades faktiskt till slut, "go even". När vår "San Telmo Primero Primavera Peso Tournament" avslutades häromkvällen var vi båda tillbaka på noll. Lustigt nog var det John som tog hem de flesta Omahaspelen, medan undertecknad tog Holdem. Kanske jag inte ansträngde mig tillräckligt. Det var ju i alla fall roligt, och han är en ung man med framtiden för sig.

I kväll sätter jag mig på nattbussen, semi-cama (halvsäng), och drar mot Posadas för vidare befordran mot Oberá och svenskbygderna. (Kolla kartan slöfock!) Det ska bli riktigt spännande och jag har redan etablerat kontakt med den svenske konsuln, Leonardo Andersson.

H jobbar på.
Jag packar mina väskor...







Kommentarer
Postat av: Thomas Nydahl

Tell, vill bara önska dig en lycklig färd. Var rädd om dig - och plånboken och hälsa svenskarna!

2009-09-30 @ 19:43:59
URL: http://nydahlsoccident.blogspot.com/
Postat av: Inkan©

Å det ska bli spännande att läsa om dina kontakter med svenskättlingar idag och där de bior. Har sedan tidigare läst om dessa emigranter för bl a fränder till mig uppe i Jämtland hörde till dem som nappade på reklamen att komma till ett nytt fruktbart Eden.



Och som sagt: kontokort och massor av pengar i samma plånbok - är väl att utmana ödet. Dela upp för säkerhets skull. stoppa i skon, strumpan, kalsongen etc eller varför inte en liten chick väska innanför skjortan!?



Själv blev jag påmind häromdagen på min bank att jag ABSOLUT INTE skulle ha IDkort och bankkort i samma plånbok....



Och glöm inte

Take care!

Ink

2009-09-30 @ 21:13:51
URL: http://blaafaagel.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0