På nattygsbordet

Det här är vad som ligger på nattygsbordet just nu:

Sextio år senare - av Thomas Nydahl. Vännen Thomas är oerhört produktiv och i samband med den arabiska våren har han grävt i egna minnen, egna möten och egna läsupplevelser och delar som vanligt med sig av sina tankar på ett mycket personligt plan. Thopmas Nydahl har aldrig varit bekväm men han ställer frågor och pekar på faktum som många undviker. Läs hans blogg: Vaka över ensamheten.

Istanbul - av Orhan Pamuk. Istanbul har alltid intresserat men jag har inte hunnit dit än. Står på listan.

Terrorismens historia - av Björn Kumm. En intressant bok av en mycket kunnig och påläst författare som själv varit i historiens centrum en gång, då Che Guevara mördades i Bolivia var Björn på plats. Hans bok Che som kom för några år sedan är mycket läsvärd. Den läste jag i Buenos Aires.

Bästa Vägen till Muckle Flugga - av Hasse Alfredson och Kim Meurling. Vårens resa går till Skottland, flyget till Edinburgh bokat i maj. Eftersom det blir lite öar kanske det passar att studera Hasses upplevelser på andra skotska öar. Dessutom: vad var det i den här boken som fick Bob G Lind att gå i spinn på Ales Stenar?

Journal 64 - av Jussi Adler-Olsen. Recensionsbok. Jag har dock nyligen klarat av Flaskpost från P i samma serie, och skrev då jag recenserade Kvinnan i rummet: Jussi Adler-Olsens första bok om avdelning Q är precis så bra som jag hoppades och en god trampolin inför mötet med de andra båda böckerna om Mørck och Assad som utlovats komma under året. Jag återkommer med recension!




Vad fick Bob G Lind att gå i spinn över Ales Stenar i boken om Muckle Flugga?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0