Arbetsförmedling och Radiotjänst

Ibland tror man inte att det är sant. Det är ju jag och grabben, nittonårige Hjalmar (egen blogg här) som åker till Argentina för att leva som invandrare ett tag.
Att jag ska skriva, idéerna hopar sig, är ju mitt sätt att bidra till min försörjning. Men vad ska grabben göra?
För en tid sedan hittade han ett jobb i Buenos Aires, via, tro det eller ej, arbetsförmedlingen! Ett telemarketingjobb med inriktning på svenska o norska marknaden. Det går alltså ut på att sitta i B.A. och ringa till Sverige och Norge. Visst är världen liten?

På onsdag får han besked om han får jobbet. Kan tänka att det är attraktivt och att många har sökt. Men chansen borde finnas. Och det hade ju varit fantastiskt om det gick i lås. Återkommer i ärendet.

När jag nu flyttar blir jag utan TV-apparat och därför slog jag en signal till Radiotjänst i Kiruna. Jag vill inte betala licens för nått jag inte brukar. Inga problem alls. Kasta fakturan så skickar vi en ny och avslutar. Tack för det Radiotjänst. Trevligt bemötande och allt.

Dessutom värmer solen och dollarn sjunker.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0