Som Fuglesang

Likt Christer Fuglesang har nu nedräkningen för vår resa påbörjats. Det är NIO nu. Nio dagar kvar till take-off från Copenhagen Airport Kastrup, via Heathrow, London och Sao Paulo, Brasilien till Ezeiza, eller som den också kallas Pistarini i Buenos Aires.
Nio dagar fulla av flyttkartonger, avsked och packning.
Vad ska man ha med sig? Hur mycket kläder behövs det? Elektronik (pc, kamera, dvdkamera, bandspelare, mikrofon, m.m) - hur ska den packas?
Den senaste veckan har jag ägnat åt att flytta. Låda efter låda, Kvantumkasse efter Kvantumkasse. Cirka 45 kassar med böcker blev det till slut. Pinaler. Nu vet jag inte längre var jag har vad.
Det börjar eka tomt i lägenheten.
Kvar finns de stora sakerna. Lilla soffan, sex bokhyllor, Hästen och röda fåtöljen. En del möbler lämnar jag till den nye bostadsrättsinnehavaren, som t.ex. tjock-TV:n.
Och jag har faktiskt bokat Citypigorna i Kristianstad för att ta hand om städningen.




I övrigt:
Ambassaden har ännu inte gjort klartecken med visat. Har lärt mig mañana.
Dollarn är på väg under sju kronor.
ByT Argentina har satts i arbete med att hitta ny lägenhet till oss från 1 nov. Vi har redan fått flera förslag.

Kommentarer
Postat av: Inkan©

Himmel - du är snart bostadslös också. Det blir att börja på ny kula når du är åter i Sverige. Låter hälsosamt. he-he

Hoppas ni får uppleva härliga äventyr och fantastiska människor- vilket du nog gör:)

Ha det gott!



Får jag lägga en länk på min blogg till Argentinabloggen?

Undran och kram

Ink

2009-08-23 @ 11:42:01
URL: http://blaafaagel.blogspot.com/
Postat av: Anonym

Ja, snart utan både det ena och det andra. Fri som en blå fågel.

Klart att du får länka till mig. Snart ska bloggen leva upp.

Ta vara på dig och kramar från mig.

Tell

2009-08-23 @ 11:53:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0