Mode i La Plata


Jag har förstått att ska jag ha många besök på min blogg, så måste det i första hand vara en modeblogg. Så därför blir det nu just det - en modeblogg. Så här ser La Platamodet ut försommaren 2009 för den medvetne mogne mannen!


Den luftiga och kraglösa Linneskjortan med broderier är köpt av Ropas naturales Argentinas (ecodisegno) på marknaden vid Recoleta, C.F., för 75 ARS.

Byxorna är av märket "Huapi", hundra procent bomull och kommer från Arturos på Ave Coronel Díaz, Palermo, C.F. De kostar 169 ARS.

Huvjackan i olivfärgat, av märke "Cultura Aborigen Argentina" hittade jag på marknaden på calle Defensa, San Telmo, C.F. för 75 ARS.



Bland accessoarerna lägger vi märke till:

Tidlös Hatt från Lagomarsino, prov. Jujuy. Hundra procent naturmaterial. Inköpt i boutiquen "Monte Viejo", i El Bolsón, prov. Rio Negro, Patagonia för 220 ARS.

Halsband av inhemska fröer, från guaraníbyn "Ka'awy Poty", tillverkat av farmor Duarte och köpt på plats, prov. Misiones, för 30 ARS.

Matekopp i växtfärgad kalebass, från calle Florida, Monserrat, C.F. 10 ARS

Chic Bombilla till koppen från Colonia, Uruguay. 30 ARS.

Livrem i läder, med indianska motiv, från marknaden på calle Defensa, San Telmo, C.F. 35 ARS.

Skor, inhemska "loafers"  i koläder, köpta i pittoresk liten skoaffär på Ave 9 de Julio, C.F. för 40 ARS.



Kommentarer
Postat av: ystadsbo

Hallå, vikken snygging

din mor och far är sååå stolta.

MVH. från ett snöigt ystad Käte

2009-12-15 @ 16:31:12
Postat av: Anja

haha oj vilket spännande mode!

men skorna var söta

2009-12-16 @ 07:44:41
URL: http://anjamaria.blogg.se/
Postat av: Mange B

Snyggt! Hur mycket är en ARS??? Hatten gillade jag mest eftersom jag samlar på huvudbonader!!



I sweden snöar det för fullt, i alla fall i Skåne!!



Ha det bäst där du är och stanna ett tag till!!



Mange B

2009-12-19 @ 09:44:26
URL: http://www.lucifer.se
Postat av: Kajsa

Fniss.

2009-12-21 @ 17:40:42
URL: http://karincicilia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0