Nyheter hemifrån


Att vara utlandssvensk betyder inte bara att man köper Kalles kaviar till rövarpris då det ges tillfälle. Det är ju också så att man kan välja och vraka lite bättre ur nyhetsflödet från den svenska ankdammens horisont, än när löpsedlarnas glaserade verklighet kletar sig i ansiktet på en. Man behöver inte ta del av skriverierna kring Idol, Anna Anka eller svininfluensan. Man kan faktiskt känna sig vuxen att själv välja sina nyheter.
Jag läser några bloggar. Jag läser en del tidningar. Kristianstadsbladet nästan dagligen, liksom Sydsvenskan och SvD, samt numera också ganska ofta GP.

Och bland all information som kommit de senaste dagarna gläder jag mig mycket åt att Anders Roslund och Börge Hellströms senaste deckare "Tre sekunder" utsetts till årets bästa deckare. Det är boken minst sagt förtjänt av. Anders var premiärgäst i mitt sommarprogram på P4 Radio Kristianstad. En annan av mina gäster i somras var Sarah Arambula från Hässleholm. I helgen utsågs hon till nordisk mästare i berättande!

Grattis Anders (o Börge) och Sarah! Och tack alla tidningar med fungerande webredaktioner.

                                 

Nyheten om Anders!                                                       Nyheten om Sarah!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0