Att tänka på Com Hem - på väg bort...

Du har träffat på dem - unga killar och tjejer som shanghajar kunder i varuhusens entréer för att sälja nya telefon- eller internetabonnemang. Priser uppåt och nedåt, nya telefoner och erbjudanden om rabatter och hitan och ditan. OCH något som kallas bindningstid.
Det är sånt man börjar fundera på när man står i begrepp att ge sig av.
Bindningstid? Ett ord ur den moderna vokabulären.
När du får den där nya fina gratis telefonen så beror det på att du binder upp dig (dessutom betalar du extra varje månad för telefonen, säkert mer än du annars hade behövt göra så gratis är den inte).

I dag har jag konstaterat att min bindningstid hos Com Hem har gått ut. Tack och lov. Bredband, telefoni och lite filmkanaler ska jag inte behöva betala för när jag är rest.
I april går bindningstiden på telefonabonnemanget  hos Telenor ut. Tre månaders uppsägning. Inritat i kalendern så jag inte missar det.

Vad mer i livet har en bindningstid?
Det tål att grunnas på.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0