Man får passa sig

Det sägs ju att vem som helst kan bli kriminell. Jag har inte riktigt trott på det, för om man tittar på sådana där wanted-affischer så ser man ju att bara utseendet avslöjar vem som är kriminell och vem som inte är det. Men nu har det gått upp för mig, det handlar om att polisen sannolikt har ett sorts skurkfilter i sina kameror.
Alla som plåtas hos polisen får automatiskt ett utseende som påminner om någon psykopatisk massmördare från en svartvit femtiotalsfilm.

Det här kommer att synas inte minst nu när polisen fått monopol på att ta passfoton.

Ja, vad jag vill berätta är att jag knallat ned på polishögkvarteret och lagt dyra pengar på ett nytt pass som pryds av ett kort som skulle kunna föreställa en rymling från Djävulsön.

För att skydda eventuella minderåriga som läser bloggen avstår jag från att illustrera med bilden utan väljer istället ett uppslag från ett av flera gamla pass. Ynkliga stämpeln till vänster är från gränsövergången över Rio Grande, i Ciudad Juárez i Mexico och till höger viseringen till en nation som inte längre existerar - Tjeckoslovakien.




För övrigt är dollarn nu under åtta kronor!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Fyyyy vad fegt! Nu vill vi ju alla vi som läser din blogg VERKLIGEN se det där fotot!

Det är ju DET som är GREJEN i dag.

Alltid hysteriskt roligt att glo på andra människors pass/körkortsfoton! Ha ha ha

2009-03-19 @ 23:14:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0