Barrunda med ambassadören

Mer än trettio år i yrket har lärt mig betydelsen av en vital rubrik. Om den sen har nån som helst överensstämmelse med texten, är ganska ovidkommande har jag lärt mig. Vill man sen ytterligare förstärka sitt budskap så presenterar man bildbeviset:



Och eftersom man vet att de allra flesta läser enbart rubriker, tittar på bilden och eventuellt studerar bildtexten, och sedan vet exakt vad det handlar om så kan man ju gå fri. Man har ju inte ljugit för se i texten berättar man självklart den korrekta, objektiva sanningen. Om ingen läser den får de stå sitt kast.

Jag var på La Trastienda i går, här i San Telmo, och lyssnade på den svenska indiepopartisten El Perro del Mar, alias Sarah Assbring. Det var en riktigt bra konsert och hon fick jublande bifall. Med min pressbiljett hänvisades jag bort i nått mörkt hörn av lokalen, men Alex (t.v. på bilden) som är andre ambassadsekreterare här i B.A. tyckte jag skulle sitta vid deras bord. Så då hamnade jag hos ambassadör Arne Rodin som var en trevlig bekantskap, likaså Alex och deras båda respektive, vilka jag tyvärr förlagt namnen på.

Efter konserten tillbringade jag en stund med Sarah i nån källarlokal och hoppas kunna sälja artikeln inom kort. Det blev för övrigt justa bilder på henne också.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0