I dag kom våren

I dag - den 21 september kom våren officiellt hit till Buenos Aires. Blomsterhandlarna på gatan hade bråda tider för att serva alla unga och gamla män som skulle köpa en ros eller en liten vårbukett till sin kvinna. Vädret hjälpte till att framkalla vårkänslorna, sol på en molnfri himmel och en behaglig temperatur på 20 och ett antal grader till.




Härligt.
Det är ett halvår sedan jag hade vår senast. Då såg det ut så här:
Nu dröjer det ett halvår till innan jag får vår igen. Kan man ha det bättre?


Kommentarer
Postat av: Thomas Nydahl

Tell, ett sådant vackert jakarandaträd står det utanför hotellet där jag brukade bo i Lissabon. Det är alldeles sällsamt. Men är inte vår två ggr om året överkurs? Å andra sidan kan dubbelt upp hjälpa en man att leva snabbt och kort - som James Dean.

Själv har jag inte ens körkort. Men kan cykla väldigt fort, iaf i medvind!

2009-09-22 @ 14:35:08
URL: http://nydahlsoccident.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0