Allt är historia

...och det som ännu inte är - blir!
Jag hittade en av många boklådor på Avenida Santa Fé. Finns massor - alltså inte bara på Avenida Corrientes, som jag tidigare har berättat om. En del av dem är kombinerade antikvariat, och man kan göra fantastiska fynd där.
I denna "Librería Santa Fé" hittade jag några meterhöga staplar av tidskriften "Todo es historia", som jag ägnade någon halvtimme åt att sortera runt i, innan jag föll för en del av de kolorerade omslagen. Magasinet är fjärran från de populära svenska "Populär historia". Här handlar det om en djupdykning i något ämne, och fotnötter och hänvisningar fyller flera sidor, efter själva artikeln. Strålande!

Bland annat fick jag en ny vinkel på storyn om Butch Cassidy & Sundance Kid då jag hittade ett fullmatat nummer som handlade om deras tid i Argentina.


I morgon ska jag till "El Ateneo", som är bokhandlarnas flaggskepp på Santa Fé. Bokhandeln är inrymd i en gammal teater, och...jag återkommer med storyn om den - och förhoppningsvis bilder, inom kort.
Än en gång kan jag, med en gnutta melankoli, nynna på Afzeliuslåten: "Jag tänker på hur de har det därhemma...".


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0