Nattbuss till Cold Mountain

Tisdag kväll är det dags att ge sig ut på vägarna igen. Nu ska jag ända fram till Stilla Havet. First stop - Mendoza, och därefter kravlar jag över Anderna till Viña del Mar i Chile. Enligt uppgift ska vägarna i den delen av Chile vara utom fara.
Stilla Havet såg jag senast 1994 i Los Angeles.
Mendoza - enligt wikipedia betyder det "cold mountain". Och stan ligger inom synhåll från Aconcagua, som är Amerikas högsta topp med sina några och sextusen meter upp i luften. Ja, närapå sjutusen...
Kanske blir det en bild på en kondor till nästa pippisamling?

Mendoza är naturligtvis mest känt för sitt vin. Och ja, jag ska nog försöka ta mig ut till någon vin-hacienda, och smaka över lagret.

Dags att packa.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0