Ekenskisen Uffe


Författarkollegan Börje till vänster och ekenskisen Uffe till höger.


Jag vet inte om Henning Mankell eller Jan Guillou, Liza Marklund eller Camilla Läckberg, någonsin får vara med om det här, och om de får det, verkligen kan förstå ögonblickets storhet.
Jag och kollegan Börje Berglund, min medförfattare till Whisky Blues, besökte Whisky Expo, en mässa för whiskynördar i Linköping. Ett antal tusen personer, män mest, sprang runt med provningsglaset i högsta hugg och blev med klockans gång allt mer berusade. (Alla uppträdde emellertid högst anständigt, ska nyktert tilläggas).

Plötsligt kommer en stockholmskis fram till vårt bord. Det är Uffe!
Han säger att Whisky Blues är den bästa bok han har läst, han har läst den två gånger och kan närapå recitera delar utantill. Efter andra läsrundan skänkte han boken vidare till en bekant.
Uffe hade köpt boken på nätet. Han hade ingen aning om varken vem jag eller Berglund var.

Självfallet signerade vi ett exemplar och gav till Uffe.
Uffes besök i vår monter var mässans absoluta höjdpunkt. Känslan av att vi faktiskt har gjort ett bra jobb med boken följde oss hem på E4:an.

Vill du ser fler bilder från Whisky Expo så logga in på Whisky Blues Facebooksida. Länk här till höger!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0