Det allra sista

Det allra sista är att jag satt igång tvättmaskinen för att ha min ABD-bokströja fräsch och fin. Den måste finnas med på resan genom Sverige.




Bokstaven Å i ABD-boken på skånska. Ett verk av Börje Berglund och undertecknad. Beräknas släppas till allmänheten kring midsommar. Fråga redan nu efter den i din bokhandel! Bokpro förlag.



Och så var det det där med reselektyr. Jag hade inte tänkt ta med någon bok
på resan. Men hur det nu var så började jag på allvar läsa i Sebastian Haffners
En tysk mans historia och den är riktigt spännande och bra och ger den ena aha-upplevelsen efter den andra. Det ser ut som om jag måste ta boken med mig för att läsa ut den när jag stoppar i en solig skogsbacke någonstans i Sverige.
Bara hans beskrivning av hur de agerade när hyperinflationen slog till och ett kilo potatis kostade miljoner den ena dagen, miljarder nästa och biljoner i slutet av veckan. Någon bättre politisk analys av Tyskland före och vid Hitlers maktövertagande har jag inte läst förr. Kan rekommenderas.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0