Etapp 5 Ockelbo - Ånge



En hektisk fredagsmorgon i Ockelbo. Åker tillsammans med tyske journalisten Roland Rödermund på tidningen Gala i Hamburg till pannkaksfabriken i Ockelbo. Här ska vi vinka på prinsen och Victoria. Det går bra. För mig. Men min tyske vän, som åker i flott BMW, glömde batteriet till kameran, så jag, en icke-ackrediterad knutte på genomresa, blir plötsligt tysk hovfotograf och får sedan ägna en stund åt att skicka bilder till Hamburg innan avfärd mot nordligare breddgrader. Sedan sträcker jag ut mot Tallåsen, en bit från Ljusdal i Hälsingland. 60-talsikonerna The Shanes och The Panthers repar och grillar i en trädgård inför lördagens gigg i Folkets Hus. Jag swappar Whisky Blues mot Martti och Julia med basisten Svante i The Shanes och far vidare med nya vänner. Natthärbärge i Ånge på Hotell Mittlandia.

26,3 mil
Totalt: 122,2 mil  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0