Joe Hill

I dag är det årsdagen av Joe Hills avrättning i Salt Lake City, som skedde 1915. Läs gärna Magnus Erikssons artikel i Svenska Dagbladets kulturbilaga idag. Han redovisar nya detaljer som skulle kunna peka på att Joe Hill faktiskt utsattes för ett justitiemord.

Läs gärna också min bok Lost Springs. Där berättar jag om mina egna eskapader i Salt Lake City, en stad som jag aldrig kommer att kunna återvända till. Det är ett löfte till Salt Lake City Police Department. Men innan utvisningen var jag ytterst nära att konfrontera Merlin Morrison, specerihandlarens son, som var den som pekade ut Joe Hill inför sittande rätt, och därmed dömde honom till döden.

Hela storyn hittar du i Lost Springs som du lätt beställer hos adlibris.se eller någon annan nätbokhandel. Mycket nöje!

Bilden nedan är från Kennecott Copper Mine - koppargruvan utanför Salt Lake City där Joe Hill var engagerad agitator och som nämns i visan: The copper bosses killed you, Joe...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0