Detta ständiga Malvinas

På min hemsida www.pereriktell.com har jag ett rullande bildspel med ett trettiotal bilder. Jag ska berätta lite mer om de olika bilderna och vad de handlar om. Detta är första bilden:
 
 
 
Bilden är tagen på Plaza de Mayo i Buenos Aires. Alldeles framför rådhuset, el cabildo, i motsatt ända av torget räknat från presidentpalatset Casa Rosada. Till höger ligger katedralen och till vänster Café Victoria där jag satt ibland med en kaffe, eller en Quilmes.
Det var i samband med en invigning av en minneslund på Falklandsöarna som de stupade argentinska soldaterna hedrades med att få sina kors upphängda i en installation på torget. Det var en mäktig syn. Det lär vara omkring 700 argentinare som dog i kriget.
Jag skrev om invigningen av minneslunden i bloggen i oktober 2009. Läs mer.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0